مقالات

علل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

علل صدا دستگاه تصفیه آب

در دستگاه تصفیه آب، به خصوص سیستم های مدرن، ایجاد سر و صدا غیر معمول است، اما ممکن است اتفاق بیفتد.

با این حال، اگر دستگاه تصفیه آب خانه شما صدای عجیبی ایجاد می کند، نیازی به ترس نیست. دلایل مختلفی برای صدا وجود دارد و بیشتر آنها مشکلات جزئی هستند که به راحتی قابل رفع هستند.

در این مقاله، ما به برخی از رایج‌ترین دلایل پر سر و صدا بودن دستگاه های تصفیه آب و همچنین راه‌های تعمیر آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید تصفیه آب خود را به حالت روان بازگردانید.

 

رایج ترین علل صدای دستگاه تصفیه آب

عوامل زیادی می توانند در ایجاد صدا در دستگاه تصفیه آب نقش داشته باشند، مانند تجمع کلسیم یا منیزیم روی دریچه های ورودی، اتصالات شل، هوای داخل فیلتر یا نصب نشدن صحیح سیستم. این صداها همچنین می تواند توسط آبگرمکن، ماشین ظرفشویی یا هر وسیله دیگری که از آب استفاده می کند ایجاد شود.

برای شناسایی اینکه چرا دستگاه تصفیه آب سر و صدا می کند، تعیین نوع صدای آن مفید است. بیایید به این صداهای مختلف و علل مرتبط با آنها نگاه کنیم.

 

صدای زمزمه

یکی از شکایات رایج ، صدای زمزمه دستگاه تصفیه آب است. این می تواند به دلیل اختلاف فشار بین مراحل مختلف فیلتراسیون باشد. در بیشتر موارد، صدا نشانه ای از آسیب دیدن سیستم نیست و به طور کلی طی چند روز متوقف می شود.

این صدا همچنین می تواند فقط نشانگر جریان آب در لوله ها باشد. هنگامی که لوله ها شل هستند یا به راحتی محکم نمی شوند، می توانند لرزش داشته باشند و صدای زمزمه تولید کنند.

جنس لوله ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که لوله‌های PVC یا پلاستیک سبک‌تر هستند، در هنگام برخورد با فشار آب، بیشتر صدا تولید می‌کنند، برخلاف لوله‌های فلزی سنگین‌تر که در کاهش صدا بهتر عمل می‌کنند.

صدا تصفیه اب

صدای تند و خشن

این صدا به احتمال زیاد توسط حباب های هوا ایجاد می شود. دو دلیل اصلی برای ظاهر شدن حباب های هوا وجود دارد.

در فرآیند فیلتراسیون، آب از طریق فیلترهای محکم بسته بندی شده عبور می کند، جایی که آنها می توانند به دام افتاده و جمع شوند. این تجمع باعث می شود که فیلتر پاشیده شود، زیرا آب از طریق منافذ مسدود شده عبور می کند.

اگر دستگاه تصفیه آب مدل قدیمی دارید، وجود هوا در کل سیستم لوله کشی خانه غیر معمول نیست. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که لوله‌ها کاملاً آب‌بندی نشده‌اند، بنابراین هوا می‌تواند از طریق ترک‌های کوچک یا نشتی وارد شود. اگر این صدا به دلیل حباب های هوا باشد، فقط باید زمانی اتفاق بیفتد که شیر آب سرد را باز کنید، زیرا آب گرم به سختی حاوی هوا است.

 

صدای ناله مانند

فشار بالای آب اغلب مقصر صدای ناله مانند د دستگاه تصفیه آب است. گاهی اوقات، هنگامی که سیستم های آب از یک مخزن ذخیره آب می گیرند، تغییری در فشار ایجاد می شود. پس از تثبیت سیستم، صدا از بین می رود. یکی دیگر از دلایل این صدا ممکن است خرابی دریچه باشد.

 

کلام آخر

قبل از هرگونه اقدام بهتر است با افراد متخصص تماس بگیرید و نظر حرفه ای آنها را جویا شوید. شاید فیلتر شما به درستی نصب نشده باشد. تیم مشهد گستر می تواند به شما کمک کند تا مشکل را عیب یابی کنید.

One thought on “علل صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *