تعمیرات پکیج ایران رادیاتور

ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

همانطور که می دانید پکیج ها به عنوان یکی از کاربردی ترین تجهیزات در منازل مسکونی و حتی مکان های مختلفی نظیر اداره ها، مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهم ترین کارایی های پکیج ایران رادیاتور، تامین آب گرم مصرفی در طول سال می باشد؛ علاوه بر این موضوع در فصول سرد سال می تواند گرمای محیط را متعادل نگه داشته و جایگزین شایسته ای برای انواع بخاری های قدیمی باشد. در ادامه می توان گفت که بروز هرگونه اختلال در عملکرد این دستگاه، موجب ایجاد چالشی برای تمام اعضای خانواده و کارکنان مجموعه مربوطه می شود؛ ریست کردن پکیج از جمله اقداماتی است که در رفع مشکلات این دستگاه تاثیر بسزایی دارد.

ارورهای به وجود آمده در این دستگاه معمولاً تحت تاثیر عواملی همچون قطع و وصل شدن جریان گاز و نوسانات برقی صورت می پذیرد که در هنگام وقوع چنین مشکلاتی شما می توانید با ریست کردن پکیج مشکلات به وجود آمده را برطرف سازید. در ادامه این مقاله قصد داریم چگونگی ریست کردن پکیج ایران رادیاتور و دو مورد از مهمترین نکات کلیدی در هنگام انجام این فرایند را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم:

دلیل اصلی ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

احتمالاً اولین پرسشی که ذهن شما را مخدوش به خود می سازد این است که ریست کردن پکیج چه کاربردی داشته و در چه مواقعی نیاز به انجام چنین فرایندی است؟

ارور دادن و روشن شدن چراغ قرمز رنگی در پکیج ایران رادیاتور تحت تاثیر عوامل مختلفی صورت می گیرد اما در نظر داشته باشید که تمامی این مشکلات با یک بار ریست کردن دستگاه برطرف می شود؛ گفتنی است که اگر بعد از انجام این فرایند دستگاه روشن نشد، از ریست کردن چند باره پکیج خودداری نموده و از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بخواهید.

ایجاد اختلال در برد پکیج از جمله مشکلاتی است که با ریست کردن دستگاه برطرف می شود. لازم است بدانید منظور از برد پکیج قطعه ای الکتریکی می باشد که همانند اتاق فرمان، کنترل تمامی قطعات دستگاه را بر عهده دارد و بروز هرگونه مشکلی در این قطعه بر چگونگی کارایی این دستگاه تاثیرگذار می باشد.

بهترین زمان برای ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

اگر می خواهید بدانید که ریست کردن دستگاه و برگشتن به تنظیمات اولیه کارخانه چه زمانی موثر واقع می شود بهتر است در ادامه با ما همراه باشید:

۱_ هنگام راه اندازی پکیج

در برخی موارد ممکن است پس از نصب و راه اندازی پکیج، دستگاه بدون وجود هیچ گونه مشکل مشخصی روشن نشود؛ در چنین زمانی بهتر است قبل از هر اقدامی دستگاه را یک بار ریست نموده و مجددا آن را روشن کنید.

_۲ هوا گرفتن پکیج و وقوع خللی در تنظیمات آن

اگر احتمال می دهید که پکیج تحت تاثیر شرایطی هوا گرفته است، پیشنهاد می شود ابتدا نسبت به هواگیری دستگاه اقدام فرمایید، در غیر این صورت مشکلات مربوط به تنظیمات دستگاه معمولاً با یک ریست کردن ساده برطرف می شود.

_۳ نوسانات جریان برق و گاز

در صورت قطع و وصل شدن جریان برق و گاز، پکیج ایران رادیاتور ارور داده و چراغ قرمز رنگی شروع به چشمک زدن می کند، لازم است بدانید که این مشکل نسبت به موارد قبلی بسیار ساده تر بوده و بدون هیچگونه نگرانی می توانید با یک ریست کردن ساده مشکل را برطرف کنید.

خطا دادن فن پکیج ایران رادیاتور

در مواردی که فن پکبج خطا میدهد دستگاه را میتوانید با راه اندازی مجدد و ریست کردن اگر مورد جدی نباشد راه بیندازید. 

آموزش ریست کردن پکیج ایران رایاتور به صورت مرحله ای

برای ریست کردن پکیج ایران رادیاتور ابتدا باید دکمه مخصوص به این فرایند را پیدا کنید. در اغلب پکیج ها این دکمه معمولا در قسمت پایینی دستگاه تعبیه شده و هم ردیف با چراغ ها می باشد؛ البته لازم است بدانید که این دکمه دقیقاً کنار چراغ قرمز رنگی که مخصوص به ارور پکیج می باشد قرار گرفته است. یکی دیگر از مشخصه هایی که با استفاده از آن می توانید این دکمه را بیابید، کلمه Reset می باشد که معمولا در قسمت پایینی دکمه نوشته می شود. شما با فشار دادن این دکمه می توانید تنظیمات پکیج را به حالت اولیه کارخانه بازگردانی نمایید.

گفتنی است که روش ذکر شده برای تمامی پکیج های ایران رادیاتور مشترک نمی باشد و عملکرد برخی از آنها به این صورت است که دکمه چرخشی را روی حرف انگلیسی R قرار می دهید و پس از گذشت چند دقیقه به حالت اولیه برمی گردانید.

مشکلات ترموستات و جرقه زدن

همانطور که می دانید ترموستات به عنوان یکی از اجزای اصلی پکیج شناخته شده می باشد و نقش اصلی آن حفظ دمای دستگاه می باشد. ترموستات با متعادل نگه داشتن دمای دستگاه از سوختن پکیج جلوگیری می کند. ایجاد هرگونه اختلال در عملکرد ترموستات، طبیعتاً مشکلاتی همچون افزایش دمای پکیج را به دنبال خواهد داشت که در این حالت چراغ قرمز رنگی که نشان از چگونگی عملکرد ترموستات می باشد روشن می شود؛ به همین دلیل بازنشانی تنظیمات کارخانه در این حالت تاثیری نداشته و تنها راه برای حل مشکل تعویض ترموستات می باشد.

علاوه بر این می توان گفت که عملکرد جرقه زن پکیج تحت تاثیر عواملی همچون از کار افتادن ترانس، قطع اتصالات سیم کشی و غیره دچار مشکل گردیده و در چنین حالتی ریست کردن دستگاه تاثیری نداشته و دستگاه نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

2 نکته مهم در خصوص ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

١ قبل از هرگونه اقدامی سعی کنید اختلالات به وجود آمده در پکیج را چک کنید زیرا ایراداتی همچون چکه کردن آب از دستگاه، کاهش فشار بار و غیره با ریست کردن پکیج و بازنشانی تنظیمات کارخانه برطرف نمی شود.

_۲ دقت داشته باشید که همه اختلالات به وجود آمده در پکیج ایران رادیاتور با انجام فرایند ریست کردن برطرف نمی شود و در برخی موارد اختلال در عملکرد دستگاه ناشی از مشکلات فنی بوده و در چنین مواردی احتمال تعویض قطعات داخلی دستگاه افزایش می یابد.

کلام آخر

ریست کردن پکیج و بازنشانی به تنظیمات کارخانه تا حدود زیادی می تواند مشکلات به وجود آمده در دستگاه را برطرف نماید البته در نظر داشته باشید که ممکن است اختلالاتی در عملکرد دستگاه به وقوع بپیوندد که فرایند ریست کردن تاثیری در بهبود آن نداشته و نیاز مبرمی به تعمیرات اصولی داشته باشد.

مجموعه مشهد گستر همواره در تلاش است تا در برطرف سازی مشکلات به وجود آمده در پکیج ایران رادیاتور، با ارائه راهکارهای اصولی شما کاربران گرامی را یاری نماید. با این حال می توان گفت که اگر مشکلات به وجود آمده در دستگاه با استفاده از ریست کردن و دیگر راهکارهای ارائه شده برطرف نشد، مجموعه ما به عنوان مرکز تخصصی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور همواره به شما یاری می رساند تا در کمترین زمان ممکن بتوانید مشکلات سیستم گرمایشی مورد نظر خود را برطرف نمایید.

برای اطلاع بهتر از طریقه ی استفاده مناسب از رادیاتور ها و آموزش های مختلف کانال آپارات ما را دنبال کنید .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *