مقالات

آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب بی خطر است؟

آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب بی خطر است؟

طبق تحقیقات انجام شده روی آب های نوشیدنی در سازمان های مختلف پزشکی این موضوع که تنها عملیات تصفیه شهری روی آب تمام مواد آلاینده و مضر برای بدن را از آب جدا نمی کند به خوبی مشاهده می‌شود. در نتیجه بهترین کار برای کاهش و به حداقل رساندن این مواد آلاینده تصفیه مجدد آب قبل از استفاده می‌باشد. حال سوال پیش می آید که آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب بی خطر است؟ ایا مزایایی برای آن وجود دارد؟ در ادامه مقاله از مشهد گستر به این مبحث مهم می پردازیم که استفاده از این دستگاه ها چه نتایجی را به همراه دارد.

چرا آب برای سلامتی ما بسیار مهم است؟

آب برای سلامتی ما ضروری است. برای بسیاری از فعالیت های بدن ما، از جمله تغذیه سلول ها، از بین بردن مواد زائد، محافظت از عضلات، اندام ها، استخوان ها و مفاصل و کنترل دمای بدن ضروری است. بدن انسان می تواند هفته ها بدون غذا زنده بماند اما فقط چند روز بدون آب زنده است. بدن انسان 50 تا 75 درصد آب است. آب در ماهیچه ها، چربی و استخوان ها و همچنین خون، مایعات گوارشی، ادرار و عرق یافت می شود.

از آنجایی که بدن نمی تواند آب را حفظ کند، باید روزانه آب بنوشیم تا آب از دست رفته از طریق ریه ها، پوست، ادرار و مواد زائد گوارشی را جایگزین کند. مقدار آب مورد نیاز برای نوشیدن بر اساس وزن بدن، متابولیسم، آب و هوا، دما، رژیم غذایی و فعالیت های بدنی ما تعیین می شود. اما نکته اصلی این است که ما برای زنده ماندن به آب برای نوشیدن نیاز داریم. و باید برای نوشیدن بی خطر باشد. به یاد داشته باشید که آب آلوده می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

چرا آب برای سلامتی ما بسیار مهم است؟

چرا دستگاه تصفیه آب لازم است؟

چندین دلیل معتبر برای تصفیه آب آشامیدنی با دستگاه تصفیه آب وجود دارد. با استفاده از سیستم تصفیه آب می توانید تضمین کنید که آب خانه شما همیشه سالم و فاقد طعم و بوی نامطبوع است.آب تمیز برای همه موجودات زنده ضروری است. اگرچه آب آشامیدنی سالم برای رفاه ما ضروری است، بسیاری از شهرها و مناطق با کمبود آب مواجه هستند.

این منجر به نگرانی هایی مانند آلودگی، طعم، اثرات زیست محیطی و مشکلات بو در آب آشامیدنی می شود. خبر خوب این است که این مشکلات با نصب یک سیستم فیلتر آب RO در خانه شما قابل حل است و به شما امکان می دهد هر زمان که شیر آب را باز می کنید به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشید.

مزایای استفاده از دستگاه های تصفیه آب بسیار زیاد است:

  • این یک لایه امنیتی اضافی به خلوص آب اضافه می کند.
  • آلودگی ها را از بین می برد و مواد معدنی را تنظیم می کند.
  • از سلامت شما در برابر بیماری ها محافظت می کند.
  • طعم و بوی آب شما را بهبود می بخشد.
  • با کاهش استفاده از پلاستیک به محیط زیست کمک می کند.
چرا آب برای سلامتی ما بسیار مهم است؟

آیا دستگاه تصفیه آب RO برای سلامتی مفید است؟

اسمز معکوس که به اختصار “RO” نامیده می شود، یک روش پیشرفته برای تصفیه آب است که از شر تمام ذرات محلول در آب، همراه با سایر آلاینده ها مانند باکتری ها و فاضلاب دارویی خلاص می شود. در پایان، تضمین می کند که آب برای نوشیدن سالم است. تا 98 درصد TDS را می توان با استفاده از سیستم اسمز معکوس از آب حذف کرد.

برخی از کارشناسان استدلال می کنند که اسمز معکوس برخی از مواد مغذی خوب را نیز فیلتر می کند، زیرا نمی تواند بین مواد معدنی خوب و بد تفاوت قائل شود. اما، مصرف آب RO مانند مصرف دارو است، زیرا از ابتلای شما به بیماری های ناشی از آب جلوگیری می کند.

 جمع بندی

ما سعی نمی کنیم این واقعیت را پنهان کنیم که دستگاه تصفیه آب RO همچنین برخی از مواد معدنی حیاتی را از بین می برد. این ماده شیمیایی که مسئول مشکلات جدی سلامتی است، در واقع مواد معدنی حیاتی را از بین می برد. با این حال، در اینجا، ما این انتخاب را داریم که آن مواد مغذی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

اگر به رژیم غذایی خود توجه کنید، می توانید مواد معدنی مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید، اما اگر آب کثیف بنوشید، باید به دارو یا مراقبت های پزشکی متوسل شوید. انتخاب استفاده از آب اسمز معکوس یا آب لوله کشی معمولی در نهایت با شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *