مقالات, تعمیرات تصفیه اب در مشهد

مقایسه آب تصفیه شده با آب جوشیده

مقایسه آب تصفیه شده با آب جوشیده

آب جوشیده شده قدیمی ترین و رایج ترین روش تصفیه آب خانگی است که برای تصفیه آب استفاده می شود. هدف اصلی از جوشاندن آب، از بین بردن میکروب های موجود در آن است. با این حال، در حالی که جوشاندن آب یک عمل آزمایش شده است، اما محدودیت هایی دارد. همچنین روش‌های دیگری برای تصفیه آب موجود است که مؤثرتر، آسان‌تر و راحت‌تر هستند.

آب جوشیده یا استفاده از دستگاه تصفیه آب، کدام بهتر است؟ اگر می خواهید پاسخ را بدانید، به مطالعه این پست ادامه دهید.

آب جوشیده شده

1- چه چیزی با جوشاندن آب از بین می رود؟

به طور معمول، جوشاندن آب به حذف میکروارگانیسم هایی که نمی توانند دمای بالا را تحمل کنند، کمک می کند. با این حال، جامدات محلول یا هر ماده شیمیایی و ناخالصی دیگری را حذف نمی کند. همچنین برای جلوگیری از آلودگی مجدد، نوشیدن آب جوشیده در عرض 24 ساعت توصیه می شود.

 

2- آیا جوشاندن آب برای تصفیه آن کافی است؟

هنگامی که آب آشامیدنی گرم می شود، حباب های کوچکی در آن ظاهر می شود که نشان می دهد به نقطه جوش رسیده است. این فرآیند، گندزدایی توسط گرما را آغاز می کند. برای ضدعفونی کامل باکتری ها و ویروس های نامرئی موجود در آب، حداقل به 20 دقیقه جوشاندن مداوم نیاز دارد. در حالی که مردم بر این باورند که آب پس از شروع جوشش تصفیه می شود، اما ممکن است در واقعیت درست نباشد.

ثانیاً آب جوشیده قبل از مصرف به زمان کافی برای خنک شدن نیاز دارد. در طول فرآیند خنک‌سازی و پس از آن، احتمال آلودگی مجدد وجود دارد، به خصوص اگر دست‌ها یا ظروف ما تمیز نباشند. در آب و هوای گرمسیری، باکتری‌ها با سرعت شگفت‌آوری رشد می‌کنند و آب جوشیده در نقطه استفاده واقعی ممکن است با وجود جوشاندن 20 دقیقه باز هم آلوده شود.

آب جوشیده

3- آیا آب جوشیده طعم بهتری دارد؟

یکی دیگر از محدودیت‌های آب جوشیده این است که طعم یکدستی ایجاد می‌کند. این به این دلیل است که اکسیژن محلول در آب به شکل حباب آزاد می شود. همچنین تغییری در طعم ایجاد نمی شود، به خصوص اگر سطح TDS بالا باشد. به علاوه، از زاویه ایمنی، دست زدن به آب جوش گاهی اوقات می تواند منجر به سوختگی و صدمات جدی شود.

 

4- آیا جوشاندن آب آلاینده هایی مانند کلر و سرب را از بین می برد؟

در حالی که گرما یک ضد عفونی کننده عالی است، آب جوش ناخالصی های معلق فیزیکی مانند خاک، گرد و غبار، گل و ذرات آزاد زنگ را از بین نمی برد، که به مکانیزم فیلتراسیون نیاز دارد. همچنین آب جوش ناخالصی های شیمیایی مانند کلر آزاد را از بین نمی برد و همچنین ناخالصی های محلول مانند سرب، آرسنیک، کلسیم، نمک های منیزیم و نیترات ها را به طور موثر جدا نمی کند.

 

5- آیا آب جوش مواد معدنی را از بین می برد؟

خیر. به طور کلی، آب جوش می تواند به از بین بردن باکتری های مضر موجود در آب آشامیدنی کمک کند. به غیر از آن، حتی اگر دمای آب بیش از 100 درجه سانتیگراد (212 درجه فارنهایت) افزایش یابد، هیچ ماده معدنی را حذف نمی کند.

 

آب تصفیه شده

آب تصفیه شده چیست؟

آب (آب زیرزمینی یا آب لوله کشی) که به صورت مکانیکی فیلتر یا پردازش می شود تا ناخالصی ها، مواد شیمیایی و میکروارگانیسم ها را حذف کند، آب تصفیه شده نامیده می شود. یک دستگاه تصفیه آب می تواند آب آشامیدنی شما را عاری از عوامل بیماری زا کند. با این حال، از آنجایی که چندین روش تصفیه آب موجود است، انتخاب یکی از آنها به منبع آب در منطقه شما بستگی دارد.

 

فواید آب تصفیه شده چیست؟

در مقایسه با آب جوشیده، آب تصفیه شده با استفاده از دستگاه تصفیه آب ایمن، آسان و راحت است. با دسترسی آسان به آب تصفیه شده، به بهبود سلامت کل خانواده شما کمک می کند و سیستم ایمنی سالم را ارتقا می دهد. افزایش مصرف آب تصفیه شده به سرعت متابولیسم کمک می کند، که به کاهش وزن کمک می کند و سلامت پوست شما را افزایش می دهد.

یک دستگاه تصفیه آب همچنین به کاهش وابستگی شما به آب معدنی کمک می کند که به شما در صرفه جویی در هزینه کمک می کند. به علاوه، به کاهش ردپای پلاستیکی کمک می‌کند، که همیشه تأثیر منفی بر محیط‌زیست دارد.

آب جوشیده یا دستگاه تصفیه آب ؟ بهترین گزینه کدام است؟

در حالی که جوشاندن آب یک روش سنتی تصفیه آب است، سرمایه گذاری در یک دستگاه تصفیه آب خانگی از دیدگاه بلند مدت یک راه حل مقرون به صرفه است. همچنین، از منظر بهداشتی، یک دستگاه تصفیه آب نه تنها به حذف میکروارگانیسم‌ها کمک می‌کند، بلکه به از بین بردن ناخالصی‌های فیزیکی، مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌ها نیز کمک می‌کند، بنابراین آب آشامیدنی تمیز و خالص را همیشه در اختیار شما قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *