مقالات, مقالات پمپ اب خانگی

چگونه پمپ آب خانگی را بهینه کنیم؟

چگونه پمپ آب خانگی را بهینه کنیم؟

چگونگی بهبود راندمان پمپ آب موضوعی است که هر صاحب خانه ای به آن فکر می کند. پس از اطمینان از داشتن پمپ آب مناسب هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سیستم پمپاژ خود انجام دهید. در اینجا 5 نکته برای بهبود راندمان پمپ آب آورده شده است.

 

1- یک مخزن تحت فشار مناسب انتخاب کنید.

مخزن تحت فشار یک جزء ضروری برای هر سیستم پمپاژ است. این قطعهبه شما کمک می کند حتی با کوچکترین نشتی آب مبارزه کنید. حتی یک افت فشار کوچک (از یک قطره آب) باعث راه اندازی پمپ شما می شود. اگر صدها بار در روز و هزاران بار در هفته به طور غیر ضروری شروع به کار کند، به زودی با از بین بردن خازن، طول عمر پمپتان کاهش می یابد.

مخازن تحت فشار بعد از پمپ نصب می شوند و ذخیره آب تحت فشار را برای بقیه سیستم فراهم می کنند. در داخل مخزن تحت فشار غشایی وجود دارد که یک طرف آن هوا و در طرف دیگر آب قرار دارد. همانطور که احتمالاً می دانید، هوا می تواند بسیار بیشتر از آب فشرده شود، بنابراین وقتی یک قطره آب از سیستم شما خارج می شود، طرف هوای مخزن فشار (فقط کمی) منبسط می شود. بنابراین به میزان قابل توجهی تعداد راه اندازی و فرسودگی غیرضروری پمپ را کاهش می دهد. در پایان، یک مخزن تحت فشار با توقف راه اندازی های غیر ضروری، عمر پمپ شما را افزایش می دهد.

منبع تحت فشار پمپ آب

شیرهایی با عملکرد سریعتر را نصب کنید.

جایگزینی شیرهای قدیمی با شیرهای مدرن باعث کوتاه شدن زمان کارکرد پمپ می شود. هنگامی که همراه با یک مخزن تحت فشار استفاده می شود، یک سیستم صرفه جویی انرژی عالی با هزینه بسیار کم ایجاد می کنید و راندمان پمپ خود را بهبود می بخشید.

 

نصب اینورتر

شما می توانید اینورتر را به عنوان فناوری در نظر بگیرید که میزان برق مورد نیاز برای راه اندازی پمپ شما را کاهش می دهد. اینورتر پمپ آب با تغییر سرعت موتور پمپ فشار ثابت و پایداری را در یک سیستم آب حفظ می کند تا فشار از پیش تعیین شده مشابه در خروجی بدون توجه به تعداد پریزها یا وسایلی که در حال استفاده هستند، تا حداکثر توانایی ارائه کند.بنابراین به جای اینکه پمپ شما در هر زمان که نیاز باشد با حداکثر سرعت ثابت کار کند، یک اینورتر سرعت آن را تغییر می دهد، بنابراین پمپ تنها هر زمان که لازم باشد انرژی مورد نیاز را مصرف می کند.

 

یک سیستم حفاظتی پمپ را نصب کنید.

پمپ های آب خنک برای کار با آب یا به عنوان خنک کننده طراحی شده اند. تلاش برای پمپاژ آب در زمانی که آب برای پمپاژ در دسترس نیست، به پمپ آسیب می‌رساند. پمپ بیش از حد گرم می شود، موتور ممکن است از کار بیفتد و یاتاقان و مهر و موم شفت نیز آسیب خواهند دید. نصب یک سیستم حفاظتی می تواند به سادگی نصب یک سوئیچ شناور در پمپ و نصب کلید در مخزن آب باشد. سوئیچ شناور با کابلی که در ارتفاع مناسبی تنظیم شده است، پمپ شما را از پمپاژ در زمانی که سطح آب خیلی پایین می‌آید متوقف می‌کند (و پمپ را قادر می‌سازد تا وقتی سطح آب دوباره خوب شد کار کند).

یک ورودی شناور را روی پمپ های آب تمیز قرار دهید.

اگر از سیستمی که آب باران را جمع آوری می کند، آب پمپاژ می کنید، ایده خوبی است که یک ورودی شناور را در ورودی پمپ خود قرار دهید. یک ورودی شناور دارای یک فیلتر کوچک در زیر یک توپ شناور است و از طریق یک شلنگ به ورودی پمپ شما متصل می شود.

حتی اگر قبلاً یک فیلتر روی لوله پایین سقف خود نصب کرده باشید، باز هم مقداری زباله در مخزن آب شما جاری می شود. روغن‌ها و گرده‌ها در بالای مخزن آب شناور می‌شوند، زباله‌ها و ذرات ریز سنگین‌تر از آن‌که آب در کف مخزن شما فرو می‌رود، باقی می‌گذارند. اگر زباله ها از طریق یک پمپ آب پمپاژ شود، می تواند به پروانه ها آسیب برساند و در بدترین حالت، پمپ را به طور کامل مسدود کند و باعث گرم شدن بیش از حد پمپ و از کار افتادن آن شود.

یک آبگیر شناور حدود 25 سانتی متر زیر سطح آب قرار می گیرد و تضمین می کند که تمیزترین آب پمپ شود. این بدان معنی است که پمپ آب شما آب تمیز را پمپاژ می کند و هیچ ذره ای از زباله از طریق پمپ مکیده نمی شود که به طور بالقوه جریان را مسدود کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *